Saturday 9 May 2015

Rebahkan Angkuh

Orang kata,
Hati kena kuat, otak jangan penat,
Benda lepas jangan diingat,
Lupakan kenangan cepat-cepat,
Sebelum luka menjadi tenat

Orang kata,
Hilang satu, seribu datang,
Bukalah hati fikirian biar tenang,
Jangan lemah kerana seseorang,
Masa muda jangan dibuang

Mereka kata,
"Aku faham kau sedih",
"Been there, done that yes pedih",
"You're full of drama, I letih",
"Hati je, bukan badan kena toreh"

Dalam hati ini,
Bukan aku tak cukup kuat,
Cuba melupa, sering diperingat,
Enam tahun kenangan terpahat,
Aku bukan mesin boleh reset dan restart

Dalam hati ini,
Bukan mudah cari pengganti,
Sungguh payah merawat hati,
Bukannya lemah menangis sendiri,
Percayalah sepenuh nyawa disabungi

Dalam hati ini,
Terima kasih kalian atas nasihat,
Walau berbaur hipokrisi bangsat,
Beban aku tanggung cukup berat,
Tak perlu ditambah hinaan kesat

Dalam hati ini,
Aku mohon pada semua,
Buanglah segala ego di dada,
Ku pasti kalian pernah merasa,
Sakit jiwa berkorban cinta

No comments:

Post a Comment